Presserum til First Camp

22 November 2022, kl 12:30

Campingkæden First Camp fortsætter sin vækst i Danmark

Campingkæden First Camp fortsætter sin vækst i Danmark Skandinaviens største campingkæde, First Camp, fortsætter sin vækst i Danmark og gør nu sin tiende overtagelse i landet. Kæden har i dag 61 destinationer i Sverige, Danmark og Norge og overtager nu Aarhus Camping i Jylland.

Tidligere i år gennemførte First Camp overtagelsen af Klim Strand Camping og Råbjerg Mile Camping, hvilket var kædens første destinationer i Nordjylland. Kæden har allerede et stærkt fodfæste på Fyn, og destinationerne Frigård og Lakolk Strand i Sønderjylland. Sidste år overtog kæden endda Jesperhus Feriepark, som dog forbliver under sit eget varemærke i koncernen. I dag står det klart at Aarhus Camping udenfor Aarhus bliver koncernens tiende destination i Danmark.

”Aarhus Camping er en bynær campingplads som er meget værdsat af både turister og erhvervskunder, grundet nærheden til alt hvad Aarhus har at tilbyde. Destinationen komplementerer vores eksisterende udbud i kæden rigtig godt, og vi er glade for at byde Aarhus Camping velkommen i First Camp-familien”, siger Ola Bååth, investeringschef hos First Camp.

Aarhus Camping er en bynær campingplads ca. 5 km. fra Aarhus. Destinationen er åben året rundt, og har blandt andet 200 campingpladser, 16 hytter, glamping-telte, minigolf, udendørs pool og restaurant. First Camp planlægger at tiltræde campingpladsen i december 2022.

”Med denne overtagelse understreger vi vores stærke position i Danmark, med ni First Camp-destinationer af forskellig karakter samt Jesperhus Feriepark, som yderligere har en rigtig stærk position på sociale medier med en af Danmarks største YouTube-kanaler for børnefamilier. Vi vil gerne takke Aarhus Campings tidligere ejere Birgit og Niels Nielsen for at have tilliden til at vi kan fortsætte udviklingen af ​​den campingplads, de har drevet i 25 år", siger Johan Söör, adm. direktør i First Camp.

Aarhus Camping havde en omsætning på ca. SEK 7 mio/4,7 DKK. i 2021, med en lønsomhed på niveau med First Camp-koncernens. Købsprisen er ikke offentliggjort, men svarer til et EV/EBITDA-multipel på cirka 5x.

For yderligere information, kontakt venligst:

Johan Söör
VD, First Camp
johan.soor@firstcamp.se

Ola Bååth
Investeringschef, First Camp
ola.baath@firstcamp.se

Aarhus Camping

Fler pressmeddelanden

22 November 2022, kl 12:30 | Icke regulatoriska

Campingkæden First Camp fortsætter sin vækst i Danmark

10 February 2022, kl 15:17 | Icke regulatoriska

200 stillinger til besættelse i Danmark, når campingkæden First Camp rekordrekrutterer

200 ledige stillinger skal besættes i Danmark, når First Camp påbegynder sin rekordstore rekruttering før sommersæsonen 2022. Alle, der brænder for at skabe campinglykke og ferieminder, er velkomne til at søge – men campingkæden ville ikke have et CV. Som noget nyt er rekrutteringsprocessen nemlig CV-fri. "Nedtællingen til Danmarks sjoveste sommerjob er begyndt", siger Regionschef Kim Petersen.

28 January 2022, kl 12:00 | Icke regulatoriska

First Camp forsætter fremmarch i Danmark

Den Skandinavisk-ejede campingkæde First Camp forsætter sin fremmarch og investerer yderligere på det danske marked. Nu offentliggøres opkøbet af Klim Strand Camping, der med sin yderst naturskønne beliggenhed er en naturlig tilføjelse til First Camp-familien. Samtidig investerer First Camp 15 millioner i kædens eksisterende danske campingpladser.

07 December 2021, kl 10:00 | Icke regulatoriska

First Camp laver store investeringer i Danmark

First Camp, Skandinaviens største campingkæde, investerer fortsat også på det danske marked. Nu offentliggøres opkøbet af Råbjerg Mile camping lige ved siden af Skagen på Jyllands nordspids. Samtidig foretages der store investeringer i kædens eksisterende seks campingpladser i Danmark.

First Camp Club

First Camp Club Hvis du holder af camping, vil du elske vores medlemsklub First Camp Club. Som...

First Camp Bistro

First Camp Bistro På udvalgte First Camp destinationer serverer vi veltillavet mad, alt fra...